Friday, 14 August 2009

buatan Malaysia...

Beli la barangan buatan tempatan MALAYSIA
dari orang Melayu & Islam
[termasuk la c1n4, 1nd14, org putih yang dah menjadi Muslim]
[tempat makan, produk termasuk servis]


Bangun la Umat Islam di Malaysia!!!

Buat sesuatu untuk majukan Ekonomi Islam di Malaysia.


HANYA DI MALAYSIA AJE...


p/s: nanti aku buat senarai produk/perkhidmatan di Malaysia kepunyaan org Melayu/Islam & yang bukan ... [terutama pemegang saham tertinggi dalam syarikat tu dan siapa empuya syarikat sebenar disebalik nama Melayu yang digunapakai kepada produk yang terbabit..]
kalau boleh elak le membeli dari syarikat yang di tunjang oleh c1n4 k4p1r yang le ni banyak kita nampak menghina Islam melainkan mereka hormat pada org Islam dan tak buat kacau bilau...

sapa lagi nak pertahan kan Islam kalau bukan org Islam sendiri kan.... Melayu adalah org Islam.. maka kita patut membantu sesapa Islam/Melayu...

apa yang aku ragui... adakah benar2 mereka [iaitu peniaga c1n4] menjaga sentimen org Islam...
entah2 bulu pastry tu dari bulu b4b1... digunakan dalam menyapu pada kek... mana le tau mereka letak arak dalam kek utk tahan lama.... arak ni memang tak de dalam senarai resepi tetapi ia adalah satu "tool" utk kek tahan lama... yakin kah kita org c1n4 tak letak? yakin kah kita vanila yang digunakan tiada kandungan alkohol... aku tak yakin... dan adakah kita percaya mereka benar2 dapatkan Halal tu... aku tak percaya.. mereka terkenal dengan cara 'rasuah'.. tu adalah cara c1n4... mereka sanggup buat apa sahaja utk duit....

makanan tu akan jadik darah daging kita serta keturunan kita... maka hati2 la ...



3 comments:

Fid said...

sila list kan....bleh aku tumpang war2kan

fauzi-maya said...

listkan beb.. listkan..aku sedang menunggu nih..

rizza said...

fid & maya.. sat ye... nanti aku taip kan... next entry ok!

p/s: maya.. ko ni tetiba je muncul le...