Wednesday, 5 August 2009

B4B1... part 2


Maaf le jika ade yang terbantut nak makan S*BW*Y setelah baca entry aku sebelum ni...

bukan apa.. aku amat2 ragu sekali tentang istilah yg digunapakai di Msia tu..

kalau aku silap...sorry la ye.... kalau anda yakin.. teruskan makan...


sila pi baca kat blog aku ini... ada aku copy paste maksud Bacon & Ham...


sedangkan Arak pun ade yang cuba nak "Halal" kan... apa lagi makanan...
[ni le kalau dibelakang tu ade Kongs* Ge**P...]

dulu pun aku dengar ade ura-ura M*D nak jual daging Haram tu kat kedai M*D le ... tapi tak jadik kot... tu zaman 7 tahun lepas la... dan tuan punya M*D tu C*N*.... [dulu2 le.. dengar2 le..ingat2 lupa la...]

berlainan dengan K*C, Ay***S, Pi**a H**... 3 ni bawah satu bumbung ...kepunyaan org Melayu Islam kita... dan mereka ade kumpulan Khas utk proses penyembelihan tu... demi menjaga Halal Haram ...

kalau kita di Msia mendengar cerita yg memburukan perniagaan org Islam seperti K*C & G**D*N*A dulu.. lihat ..siapa lawan nye... lawan nye perniagaan org C*N* kan???
mereka golongan C*n* ni suka tabur fitnah dan menghasut org melayu Islam kita ni...supaya perniagaan org Islam lingkup sedangan org Islam menjaga Halal Haram nye.. berlainan dengan mereka.. mereka tak jaga.. mereka jaga duit poket mereka aje... pikir2 la ye..

ok berbalik pada cerita Bacon & Ham tu... mungkin ade yg Halal.. tetapi kenapa menu di sini dan di Msia [di kedai S*BW*Y le] lebih kurang aje apa yg ditulis melainkan tiada ini >>>> "&"


cuba perhatikan dua menu di dua tempat ini
[menu : Turkey Ham/ Turkey & Ham , Turkey/Turkey Breast]

di Australia > sini

di Malaysia > sini

di Amerika > sini

apa susah sgt..kalau Turkey..tulis je turkey... tak de nye Ham ke Breast ke...
ni umpama satu kekeliruan yg disengajakan...

yg ye nye... amat le famous kalangan c*n*... depa ni makan ayam ke? makan turkey ke?
sah2 le makan ham & bacon... hehheh

apa2 pun.. masing2 nye hal.. tapi sebagai umat Islam.. bila aku rasa cuak.. aku akan tulis disini..

Berhati-hati sebelum menyesal kemudian hari....
terutama zaman le ni yg haram dihalalkan, halal diharamkan....

p/s: kalau korang rase aku ni merepek je.. jgn le percaya .....

sebab yg org kita tau hanya "Pork"... Ham & Bacon pun memang untuk nye jugak lee...

may be le ade yg Halal.. tapi mana sumber nye? sapa yg proses? import dari mana?

aku tak tau le ade Halal Jakim ke idak..sebab aku tak de kat Msia...

yg aku tau.. menu tu agak meragukan.... full stop!


2 comments:

m-i-o said...

yg pasal KFC tu - haa, memang dulu heboh psl ayam dia tak sembelih. pakai renjatan elektrik. dan sebagainya.

tp sebab kawan sy dulu - pakcik dia memang ternak ayam utk KFC. wah, dia kata ayam dibela dlm reban aircond! lepas tu mmg time sembelih, org KFC akan hantar penyembelih satu van untuk sembelih satu-persatu.

kiranya gosip pasal KFC tak halal tu cuma fitnah lah.

rizza said...

zufa.. macam2 kan org kita ni...