Friday 6 March 2009

Tag dari Cik Yan .... Sebelum & Selepas

memandangkan aku kurang bz ari ni.. maka aku buat le cepat2 tag ni sebelum terlupa..hehhe


Tag dari Cik Yan

Sebelum & Selepas
(apa-apa aje la yg nak tulis..)

No. 1
Sebelum Ada Anakku Hassan
Berdua di negara berdekatan kutub utara

Selepas Ada Anakku Hassan
Bertiga di negara berdekatan kutub selatan

No. 2
Sebelum Ada Anakku Hassan
Aku selalu menghadiri kursus/seminar/talk berkenaan perniagaan (Bisnes Seminar) di negara berdekatan kutub utara

Selepas Ada Anakku Hassan
Aku selalu menghadiri seminar/short talk berkenaan keluarga/keibubapaan (Parenting) di negara berdekatan kutub selatan

No. 3
Sebelum Dok Obesi
Sepatah har#m English yg aku dengar kat CD/DVD/Movie kat Tv aku tak faham langsung atau blur2 je....slow betul...... nak cakap English pun tak berani.... takut.. kalau membaca English ok le sikit2 hehhehe nak mendengar butir2 yg keluar dalam English tu.. haru pening kepala.. melainkan la yg aku belajar kat uni.. bab technical term aku faham le.. hehhehe

Selepas Dok Obesi
Boleh le aku faham apa yg aku tgk tu (CD/DVD/Movies), dan aku berani la nak menghentam cakap English kat org putih ni ..hehhehe... yakin la sikit2.....

No. 4
Sebelum Berenti Kerje
Aku le antara pekerja yg keje macam nak mamp#s... balik tak de nye pukul 5.30pm ...paling2 awal pun pukul 6pm...sampai tak de masa nak melepak2 ...bz bz bz.....sampai ke ptg2 nak dekat maghrib le bz nye.... hehhe.. stressssssssssssssss...sabtu ahad pun kena keje... (parah..parah)

Selepas Berenti Keje
Horaa!!!! dok rumah.. suka hati aku le nak buat pe pun....bz ngan anak ku je....ikut jadual aku sendiri...jiwa tenang...baking, cooking, thinking, talking, chatting....

No. 5
Sebelum pi negara sejuk berdekatan kutub utara tu...
Tiap-tiap minggu aku tak sihat... demam la.. apa la.. tak tahan sejuk... aircon atas kepala kat opis.. mau mati beku je rase... dalam opis ke dalam kete ke kalau ade aircon ..sejuk..mesti pakai sweater..sejukkkkkk demam rase...

Selepas pi negara sejuk berdekatan kutub utara tu...
Sudah tahan sejuk..... balik msia ..relex je kena aircon dalam kete..macam tak rase apa2 je.. ciss... kesihatan aku bertambah baik... kurang sakit2 ke deman2 ke.. hingga la le ni...alhamdullillah...
(penangan cuaca sejuk gilosss)

Sekian kisah sebelum & selepas..



Sila la buat wahai Madam Za, Ana, Fid, Erna, Valli, Lyna, Ely, Sya, Nor Jepun, Farha (mama Haris & Hanis) & sesapa yg sudi nak buat
(rase nye ramai dah kena tag ni)

2 comments:

cysev3n said...

kekeke... tapi betul la.. dok obersi, selsema tarak.. udara kering (kan?)

Rizza said...

ya. sapa kata selsema tarak... time winter ok le.. semua nye beku... tapi kalau season lain.. sama je.. selsema pun ade wei.. hehhee cuma.. udara sejuk original la katakan.. hehhe (harus ke aku kena pi obesi utk hirup udara segar sejuk2...heheh)