Sunday, 29 June 2008

Tolong...

Selalunya kalau aku mem"baking" .. Hassan akan duduk & tengok je....
satu hari ..aku nak buat muffin..aku minta la dia tolong bukak cupcake (bekas kek tu lee) dan susun dlm dulang... dia pun tolong..
kemudian selepas aku meletakkan adunan dlm cup tu... aku minta dia tolong letakkan choc chips atas adunan kek tu.. maka di letakkan la.... ade yg byk..ade yg sikit..ade yg terlampau byk ..gasak le ko...
rajin betul nak tolong..tolong le...

kemudian di hari lain..aku buat kek lagi..dia pun dtg dapur sibuk tanya
"Umi buat apa?"
"Umi buat kek?"
"Umi ape tu..?"
etc..

punya la byk tanya..itu ini...
aku pun berikan tugas utk dia membantu...
susun cupcake & letak choc chip...
sonok bukan main....

## tak semestinya anak pompuan je leh tolong..anak lelaki pun kena di asuh utk membantu di dapur.... supaya dah besar nanti leh bantu ibu/bapa n isterinya nanti...

4 comments:

Nero ...... said...

Good idea jugak tu ekk belajar mengira begitu..hassan mmg budak yang rajin...

mamadanish said...

betul tu..sapa ckp anak lelaki tak leh tolong kan?

Ms Lola said...

Ya, aku mmg sokong anak lelaki yg ringan tulang kat dapur... sejuk hati tau!!

rizza said...

echa, mamadanish, mimi...yup ..kena bagi rajin anak lelaki ni..sok2 senang la hidup..hehhe