Wednesday, 18 June 2008

Kek "Flag"....

Dah berapa hari dah Hassan dok mintak kek.... semalam ajak aku gi kedai beli butter..ari ni dia tolong aku wat kek... ni le rupa kek yg ditabur nye chocolate chip sesukati dia....sampai nak abis satu paket tu....hehheh nak tolong nye pasal....tolong la ye..rajin dia....
tu pun belum sempat bakar lagi..dah tanya.. "Hassan nak makan kek boleh?".. alahai...lum masak le.... jadi dia pun tunggu le kek masak..lum sempat sejuk kek tu dah mintak...makan la...semahu-mahunye dia nak makan..hehhhehe



sebelum bakar...





selepas dibakar

ni pula kek satu lagi.... dia nak kek "flag" pulak....sambil aku dok main icing tu..dia pun dok sebelah... kemudian dia ambil bendera dia satu-satu & bentang ..supaya aku boleh tengok dan lukis bendera yang dia nak..... aku pun hentam je la lukis...dia kata OK...OK la...hehhheh

siap suruh tulis nama dia & nombor 3 ....

[aiik semua kek dia nak nombor 3... 3 tahun pun belum lagi..hehhhe...berapa kali aku kena buat kek nombor 3 ni ??? ni kali ke 2... next week kot2 mintak kek lagi..hahahhahha sib baik le mak dia leh buat kek main2..kalau beli kat kedai ..haru le....tak de nye org nak lukis bendera-bendera ni semua....]





ade le rupa sikit ....."Australia Flag, Malaysia Flag, Canada Flag & Spain Flag.." dia perhatikan aku buat..betul ke idak...pastikan bintang nya ade..warna nye .....
dah siap ..terus nak makan.....




seronok boleh potong kek "flag" dia tu..




siap nak makan yg bahagian aku lukis "Australia Flag"..

makan sikit je... "Hassan dah kenyang..nak tido...umi simpan kan kek"....(dah letih buat kek le dia tu..nak tido....ye ye je tu..)

[dia dah pulun makan kek yg atas sekali tu..mana tak kenyang.....hehhehh]

4 comments:

Ms Lola said...

Wahh... best nyer baking!! Lama gila aku tak 'membakar'

NUR said...

waa...kite ni tgn bangku sket...kalu yana mintak cenggini nanti haru la i. kena praktis dr sekrg nih!(camno ekkk...oven pun tarak!muahahaha!)

bdw, the cake look delicious!!

Marisa said...

amboi.. meriah sungguh kek..
hassan punya minat flag... sampai kek pun nak kek flag. lepas ni hang pi la carikan dia baju flag...

rizza said...

mimi, nur & marisa..mari makan kek..hehhhe
buat2 jgn tak buat,,,,

marisa...baju flag tu ..kena la beli bendera besor2 buat baju melayu kan..hehhhe