Friday, 14 March 2008

Bangsa Melayu....

DEB.... bila ade nye ia..maka keharmonian semua kaum terjamin...mengapa....masing2 dpt hak masing2 mengikut yg dipersetujui oleh pemimpin2 terdahulu....dan tidak menafikan "HAK MELAYU" sebagai "TUAN" di "TANAH MELAYU/MALAYSIA"

kalau ikutkan zaman dulu2 P*S dah suruh PM1 kita tu hantar balik bangsa2 yg 2 tu..tapi kita ni melayu yg baik ....sanggup kita bagi peluang pada mereka.....maka jadi lah mereka sebahagian dari rakyat di TANAH MELAYU...

malang sekali..generasi baru kini tak sedarkan diri..baik dari bangsa MELAYU mahupun 2 bangsa lagi tu....masing2 "BUTA" sejarah.....masing2 tak peka ngan apa berlaku.....

kita abaikan cerita PM5 & anak hantu nye tu..kerana tu memang punca utama...dan punca ke 2 adalah A.I.... jgn la terpedaya....mereka2 ni la patut dihapuskan dari TANAH MELAYU....
A.I ..dia tidak akan pertahankan hak MELAYU..lebih teruk dari PM5 tu....para2 penyokong nye kbykkn...tuli n bisu...maka jadik la kamu semua hamba dia......dia hanya mahu KUASA....utk buat apa shj utk kepentingan sendiri....jgn kamu ingat dia akan pertahankan AGAMA & BANGSA & NEGARA kita......dia sanggup utk gadaikan semua tu demi KUASA peribadi....
jika org tu tak de pengalaman bekerja dari bawah, bekerja ngan masyarakat sekeliling...bagaimana dia nak tau apa masyarakat perlu....melainkan..jawatan tu utk peribadi....maka buka minda luas2....

kalau tanpa DEB...maka hancurla semua MELAYU..maka aniaya la semua MELAYU...akan jadik la pengemis di tanah sendiri........jgn ingat DEB tu hanya pada "business" aje...ia merangkumi semua sekali..termasukla..pendidikan..pekerjaan kamu..serta bantuan2 yg diterima oleh penduduk2 kg..

kaum ca ya ni memang dah lama dengki ngan kaum kita....mereka ingat kaum kita ni bodoh2 ...silap la.....di MRSM....mereka cuba belajar setelah diberi kuota utk mereka..tapi mereka tak tahan....anak2 MELAYU dari MRSM tu lebih bijak berganda2 dari anak mereka tu...mereka tak tahan..n quit.....begitu juga di tempat2 kerje....mereka bukan nye reti wat keje pun...cakap je byk macam tong drum....bohong je keje ...(boleh kira la ngn sebelah tangan ...ca ya yg betul2 kerja n baik...)kebykkan ca ya ni..suka main politik kotor.....(dah memang mereka la pembawa kekotoran..tgk je la Subang Jaya tu....dan juga Kajang.....macam semak je masuk area tu....)...mereka tak suka ikut polisi yg betul.....mereka tak suka ikut peraturan.. ni la antara jangkitan yg org Melayu dpt dari mereka...termasuk rasuah.....

sapa2 la yg konon setuju DEB dihapuskan...maka matilah bangsa MELAYU....membunuh bangsa MELAYU.....(walaupun PM5 cuba buat...tapi tak dapat la buat seperti D*P buat tu...)

yg dok belaja obesi tu..kalau tak kerana DEB tu...korg tak dpt oooo belajo kat obesi......jgn ingat senang ke jika DEB dihapuskan.....silap2 harapan je pi obesi tu.....ade faham?????

yg dok keje ..baik dlm kerajaan ke swasta ke...kalau tak kerana DEB tu korg tak dpt nye keje..baik tetap atau kontrak.....baik tukang sapu atau pun engineer....

takkan nak jadik macam Indonesia (ni la kesan jika ade campurtangan dari Bank Dunia tu....haru biru negara......macam ni la A.I cuba buat dulu..... tak bersyukur ke negara kita masih aman????)... atau jadik macam Pakistan? Bangladesh? terpaksa keluar dari negara sendiri kerana tak de kerja........

at least kita masih ade pekerjaan n masih ade tanah sendiri di Tanah Melayu....jgn ingat A.I tu akan bantu kita ..jgn ingat Agama kita leh terbela jika A.I jadik PM tu....sama la seperti K* tu...2-2 tu sama je agenda..tamak Kuasa & Harta....

ok la..sekian bebelan aku...

cuma utk sedarkan diri aku dan juga org2 yg boleh berfikiran terbuka....maka jg sempitkan otak .....kaji sejarah...teliti semua nya....

(kalau fanatik A.I tu diharap tak perlu baca apa aku tulis......no way he to be next PM same as K*......take care of your self & family first.....baiki diri dalaman dulu...)

3 comments:

Erna said...

Puan Rizza!
Ya Ampun! aku dah tag hang...hehehe bila ada kelapangan sila buat ya! thanks bebeh!

mado_ct said...

awal2 pg lagik dhh ader. cayalahhh.

Tula..bila org kata yg guna duit kjaan utk study semua ni mmg duit tu hak rakyat tapi kalo kjaan memerintah tk buat peruntukan mcm tu. tk harap la korang nk dpt biasiswa jpa study oversea. tu pon sombong!

mamadanish said...

I sgt sukerrrr ape yang u tulis..yes me too i dun like that A.I..

N yang sedihnye..malay Penang yang buta tuli tu boleh sokong DAP..
addooiii