Wednesday, 18 July 2007

Hassan makan....

"Hassan makan nasi dengan ikan bilis..sedap.."
tu le Hassan cakap ari ni..punye le panjang ayat...

Hari ni aku test dia makan nasi ngan ikan bilis lak..hehhhe
tengah hari aku bagi le sikit ikan bilis...telur goreng ..dia dah kata "telur tak nak" hehhe

malam lak aku makan nasi ...ade daging kisar rebus...Hassan tak nak..ok le..aku tak kisah le...
pastu aku makan nasi n ikan bilis....dia jeling je..(sebab bapak dia hanya letak kat pinggan umi aje)....aku pun bagi le sikit....
seronok dia makan....abis ikan bilis kat pinggan dia.......tetiba ade tangan kecik masuk pinggan aku...amik ikan bilis aku....ngan muke selamba je.....ngap..yum..yum.yum...
hehhehhe

nasi putih dah abis dia makan......tapi masih nak makan lagi... bapak Hassan pun bagi le ikan bilis sikit...syok dia makan.....hehhehhe krup..krap...krup krap..ngan nasi putih lagi..sampai licin pinggan dia..hehheh

tu le kisah hari ini....

Hari ni dah habis stok Biskut Cheese dia...aku pun buat le satu adunan lagi....siap dah..
dan juga aku buat Roti Cheese..esok boleh le Hassan merasa..hehhhehe

ni le projek aku...try and error bagi anak aku makan..

3 comments:

Dr Ezura said...

rizza, blk laa m'sia, boleh rasa kek i...hehheheh....alaa, baking suka2 je...tak la pandai pun...alhamdulillah dah sihat...

kalau jihan suka sgt mkn ekk (egg)...hassan tak suka ye...

Fid said...

hahaha za
le ni dia suka 'kebas' mknn ko erk hahaaa
tak pe tak pe baru belajar makan...

rizza said...

ezura....boleh2..nanti za tuntut kek kang hehhe

fid..
ye la ape je dlm pinggan aku dia nak kebas hehhehhe
tak pe..suke ati dia le kan..hehhe