Tuesday, 17 July 2007

Hassan.... baru makan.....

Semalam kali ke dua aku cuba bagi Hassan makan nasi dan telur (kuning dulu leee)... mule2 ok le...sikit je dia rase....
lepas tu offer le lagi.....dia jawab
"telur tak nak...nasi putih nak"....Hassan cakap...
makan le nasi putih aje.... banyak le tu makan...

budak nama Hassan ni baru le sesangat belajar makan ..hehhhe....

Malam semalam aku beli Kebab Burger (satu aku n satu hubby lee)..
bile tanya Hassan nak makan ke...dia tak nak...nak susu....
sambil aku makan kebab tu aku pun menyusu kan dia....

aku offer lagi..Hassan nak ke makan.. nak rasa kebab...
mule2 dia cam antara nak ngan tak je....
dia belek lee roti tu (kebab burger tu ngan roti lee).. cuit sikit2...makan le dia sikit2...
sambil2 tu aku pun makan le ... Hassan pun cuit le sikit daging ayam tu....ngap...dia pun rase.....lepas tu...lagi..dan lagi...abis dia bedal aku nye kebab burger tu....ngan sayur2 pun dia ngap...hehheh (sib baik le aku dah perabih separuh dari tu..hehheh)...aku bagi le peluang kat dia .....budak nak belajar makan....makan la.....dah tak de larangan ....(kecuali yg tak berkhasiat le.....)

Pagi tadi sambil2 aku potong Brownies tu ..Hassan dok sibuk makan Biskut Cheese dia..
aku saje2 je offer dia .."Hassan nak kek?".. dia kata tak nak...hehhe
aku bagi le dia rase sikit.....yum..yum..."Nak kek lagi.." hehheh dia mintak lee....
aku bagi le sikit2....dapat le dia rase sepotong kecik...lepas tu tak nak da....dia nak rase je...

Tengah Hari aku makan nasi + sayur + udang.... aku masak kan le utk Hassan begitu juga cuma tak masuk garam n gula je... makan la juga dia nasi n sayur karot n udang sikit...dia baru je rase udang....tak byk pun makan....nasi putih je byk dia makan..lauk tu baru2 lagi lee....

Begitu le kisah Hassan yang baru nak berjinak2 ngan makanan (makanan org dewasa)...

3 comments:

anamiraa said...

haa za,
apalagi stock la kebab burger banyak2 sikit he..he..he..

Fid said...

za
aku gelak kuat gile baca hassan kebas kebab ko hahahaaaaa

mesti dlm hati dia...'sedap mende alah ni ya.,..'

rizza said...

ana ...tu le..bapak hassan dah kata dah...lepas ni kita pi makan luar (selalu nye sabtu pagi le..sebelum ronda2 bandar)....kita kena beli kebab burger 3...hehhehe

fid...
aku yg dok tipi dia pun cam nak tergelak je..(dah gelak pun)..
ngan mude dono je..kebas kebab aku..hehhe...siap cepat2 sapu abis pinggan tu sampai licin ko.....

hehhe

selalu dia tengok je..ni dah grad susuibu...dah leh le pelepasan...hehheh