Friday 20 July 2007

French & Flag...

Hassan sekarang banyak la cakap nye..siap ngan ayat penuh lagi....
ade sekali sekala terkeluar le ayat dalam bahasa Perancis (French)....
dia dengar je Bapak membelajar French (kat PC lee)...bile2 dia main sorang2 dia duk ulang balik apa dia dengar tu....sambil main2....hehhe tetiba je dia sebut

antara yang Hassan sebut...(ni aku dengar dgn jelas...)
Je ne comprends pas
le petit dejeuner
le petit dejeuner anglais

Kadang apa2 tak dia sebut..(ni aku tak pasti lee ape dia cakap)...
"je jhdkgndkhdkmc..ndkhdksdwukh " Hassan cakap...
aku pun tanya la.. "Hassan cakap bahasa apa tu?"
Hassan pun jawab lee "Bahasa French" ... punye la dengan confident aje dia jawab tu..hehehe

Dia dah pandai lukis "Flag"...
dia sendiri lukis..dari empat segi(frame flag lee)..hingga la ke dlm2 tu...yg dlm2 tu konon2 lee....lebih kurang je...ade yg nampak ade yg seakan-akan....
(antara yg Hassan cakap sambil lukis)
Australia Flag : ade Union Jack & 6 stars..
Malaysia Flag : ade star n moon , dan juga jalur2...(berapa banyak jalur ikut suke dia lee)
Canada Flag : ade Maple leaf lagi tu..siap tepi jalur warna merah (tapi hitam lee dia tak leh kaler ngan Papan Lukis dia)
America Flag : ade byk stars..& jalur2
Mexico Flag : dia leh bahagi 3 lagi tu..
UK Flag : ni dia buat Union Jack lee
Turkey Flag : ade star & moon....

ade masa nye dia sibuk lukis Australia Map termasuk le Tamania ...
sekarang ni dia suruh aku ajar dia lukis World Map....hehheh secara tak langsung aku ni pun tau le gak peta dunia dan juga bendera2 kat dunia ni....

Seronok melayan dia ni....aku pun turut serta dapat ilmu..hehhhe

No comments: