Friday, 27 May 2011

hassan......

Hassan ....
bagi dia.. kertas, kotak2, botol2..... semua tu boleh di buat apa aje.. bukan 'sampah'
(kotak2 dan botol2 yg bersih laa.. yg dah basuh dan keringkan..)

apa dia buat... apa aje yg ade disekeliling ni..dia akan buat.. guna kan kertas2, kotak2, botol2.. hanya perlu gunting, masking tape atau pun gam...

dia kata dia buat.. penapis, buat printer, macam2 la.. sampai aku pun tak sempat2 nak amik gambar benda2 tu.. ...bilik tidur dia.. penuh le dengan segala 'art craft' tu....
org lain tgk mesti kata.. bersepah.. sampah je... hehhe dia tak... 'bukan sampah'...
yg ye nya.. dia kena kemas sendiri bilik tu sebelum tidur setiap malam...
senang je aku cakap...
"umi tak nak tgk apa2 kertas ke kotak2 bersepah2.... 'hilang' kan dari pandangan umi"
buat le macam mana pun... dia akan 'clear' kan... kalau tak dengar le aku 'bising'....
akhirnya.. bilik dia kemas .... utk malam hari.. rutin setiap hati... buat sepah dan kemas sendiri.. kalau tak semua nya masuk tong sampah....

gambar hassan.. gambar terbaru ade.. cuma belum upload lagik...

esok sabtu.. hari jalan-jalan Hassan...


2 comments:

mrs redzuan said...

salam kak...
mak saya pun dulu suka kumpul barangan terpakai untuk kami bermain. untuk anak-anak sendiri saya tak rajin pulak =P

maya amir said...

up laa gmbr hasil art die..heheh creative die ni:)