Friday, 15 January 2010

teringin..

Tetiba...

Hassan : waaa....nak susu umi...(sambil menekan2 dan memenyek2kan br**st aku)

Umi : mana ade susu lagi ....

Hassan : waaa... (menangis tersedu sedan....)

Umi : Hassan, susu umi dah tak de ... dah abis, dah kering dah..

Hassan : waaa... isi la kat dalam tu... isi la...

Umi : mana boleh main isi je , susu umi ni bukan nye macam botol susu.. boleh refill

Hassan : uwaaa... Hassan nak minum susu umi...

Umi : kenapa Hassan nak minum susu umi? Hassan dah lama dah tak minum susu umi lagi..

Hassan : teringin.... (sambil nangis tersedu-sedan..)

Umi : cuba Hassan tgk.. air susu nya tak keluarkan.. dah tak de... nak ke?

Hassan : tutup... Hassan nak hisap kat luar baju...
(dia menangis sambil menyembamkan muka kat br**st aku dan dengan gaya dia menyusu@ menghisap susu...)

(aku yg hiba sayu tengok pun ternangis...mau tak nye.. dia nangis sedu sedan... memang macam sayu je perasaan dia .. tetiba teringat "moment" menyusu kot..)

puas le aku pujuk dengan cerita pasal dia menyusu dulu2.. sampai umur 3 thn.. dan macam2..
lama2 dia diam le.. tapi bila dia dok rase nak menyusu.. dia buat le gaya menyusu...

apa perasaan ibu2 yang pernah menyusukan anak nye...mmmm

sayu, rindu, sedih...... terharu ko....
dia tetiba teringat dan teringin.... dan mengada-ngada .. hehhee
dan dok dalam pangkuan macam gaya menyusu sambil mulut macam gaya menyusu juga...

kalau ade susu lagi ..aku bagi je...hehhhe .. sedih tengok... dia rindu kot saat2 dulu2.. dan mengada-ngada le sekali sekala ... hahhaha

tu le anak yang hanya menyusu susu ibu dia... susu ibu susu yang terbaik.....

sapa2 yang masih belum capai 2thn usia anak nye.. teruskan la... beri kepuasan pada anak ...

sapa2 yg dalam proses mencerai susu... tabah ye....

sapa2 yang masih terus menyusukan anak lebih usia 2 thn.. teruskan ..selagi daya...

sapa2 yg tak nak susukan anak dengan susu ibu.. itu pilihan anada...

sekian dari saya..


9 comments:

kirana said...

huhuhu memanag sayuuuuu

time kite nk pisahkan aiman dulu pon sedih,
pastu skarang bila aisya nyusu..aiman tgk jer...mcm teringin ker..atau tak tau la dlm hati dia..dulu aku punya..skrg adik punya..kecian tgk dia

rizza said...

kirana.. hehhe hanya budak2 tu je tau apa derang rasa kan.. teringin dan teringat ...

misah said...

rizza.. Arissa pun susah nak pisahkan setelah 3 thn. Start try pisahkan masa start preggy baru-baru ni. kalau dia teringin dia cakap nak kemam je tak hisap..

Marisa said...

hannah pun sama.. selalu je sebut nak nenen... bila bg dia isap kejap pas tu stop. huhuu.. susu dah kering. hopefully bila baby dlm perut ni keluar dan susu ada balik.... dpt la aku tandem nursing

maya amir said...

alah siannye rizza.. sayu hati..

Fid said...

ohh kena pesan kat akif jgn cakap bab hanen depan hassan..kang hassan teringin

tapi mmg budak akan teringin

kwn akif yg BF pernah tanya aku nak rasa sikit bleh??saya dah lama tak nenen...kahkahkah

Aini said...

Zaza, siannya kat Hassan.. aku pun terasa sayu jugak!!! :(

nadnye said...

kesiannya kat hassan... tapi memang normal budak2 camtu.
adik ku sampai dah besar masih lagi teringin macam hassan

YUZIE AMIR said...

Saya pun dlm proses nak stop kan bf..since umur 2 thn lagi samapi dah 3 thn setgh ni tak berjaya2 gak..
bkn apa tak sampai ati tiap kali zahranak nene..dia buat bukan sedih...sambil tunjuk jari telunjuk n ckp 1 minit jer...
camner yer nak buat..ni dah satrt pi taska pun masih nak nene lagi huhuhuh