Thursday, 7 January 2010

hassan....

Hassan walaupun dah berusia 4 tahun.. dia tetap suka makan bubur nasi...

bila dia nak dia akan suruh aku masakkan dia bubur campur brokoli.. siap ajak pi pasar pagi untuk beli sayur-sayuran......

[ade lak pi umah kenduri kawin dia tanya aku... ade tak bubur nasi... mana ade nak oiii.. nasik minyak ngan ayam goreng ade le... ok je dia bedal... hehhe]

sayur yang dia suka... brokoli, carrot, dan juga lettuce [makan mentah lee..]

Bubur campur kegemaran Hassan

Beras + Brokoli + Carrot + Cauliflower + Kentang

atau

Beras + 4 sayur di atas + ayam

rebus je semua tu sekali...

siap!!!!

makan le bermangkuk-mangkuk

kadang2 nak sup ayam... campur le dalam bubur campur dia tu... yummy..

perisa asli bubur campur dia tu.. tak de garam, gula, atau minyak....

kalau mood biase.. tak kisah dia makan nasi dan lauk2 lain yang aku masak.. selagi tak pedas...[tak bagus gak utk dia pedas2 ni... kesian perut dia yg kecik tu..]

tom yam ayam tak pedas... masak lemak udang tak pedas... masak udang bersambal tak pedas...
[yg tak pedas le.. tapi ade la sedikit garam, gula dan minyak..]

kalau keluar.. kalau teringin atau pergi ke tempat lain tak sempat balik masak n makan..
makan je kat kedai biase... Rimbun , Rimba klasik le..., Telaga Buruk ke...tak pun kedai mamak ..Hassan nak makan roti canai.... kalau tak de gak... [in case kat mall....hanya ade 2 pilihan aje.. KFC atau Pizza Hut..tu aje boleh makan.. yg lain is No No..]

Maggi lagi le NO NO.... dia boleh makan pasta [spageti atau macaroni] sup yg aku masak le...

Roti.. yg plain je.. Roti Gardenia....

Biskut yg tak manis.. biase nye dia lebih suka aku buatkan bislut choc chip dia.. tekap bentuk kereta.... sedap...

Kek.. dia dah tak suka kek ber ising.. hanya Muffin Choc chip ...makan panas2 baru keluar oven... kalau dah lama sejuk.. tak laku... masuk perut aku le gamak nye...










2 comments:

Helena said...

congrats to you.... bukan senang nak anak makan vegies tau.... maknanyer pendekatan you tu betul. i fail bab tu.... huhu

But syukur anak2 bila masuk asrama, sure dia start suka makan vegie.... hehe. Napa sayur kat asrama sedap ker??

rizza said...

Kak Helena... tu yg rasa lega sikit.. dia nak makan sayur...
akak.. sayur kat asrama saya dulu2 tak sedap... saya dulu2 tak makan sayur,... dah tua baru tau sedap rupanya sayur tu hehhe