Wednesday 14 October 2009

sepi...

Lama nye aku "hibernate" dari alam blogging...

Tak de apa kisah yg menarik utk di tulis... aku tutup le sementara..

Raya... biase je...

Hassan... seperti biase... rutin harian bermula...
ulangkaji semula apa yg telah dia belajar dulu.. maklum le dah bersuka ria balik msia...
lupa la semua apa yg dia belajar..[dia ingat balik msia ni bercuti.... hehheh]

Jadual seperti di Toowoomba dulu....
Isnin & Rabu - Belajar Bahasa
Selasa & Khamis - Belajar Matematik & Sains
Jumaat - Pendidikan Islam [tulis & baca jawi serta mengaji Al-Quran]
Sabtu & Ahad - buat le apa sahaja

ala takat belajar dalam 30 minit - 1jam je....
yg masuk dalam kepala dia cuma 10 min-15 min aje
yg penting ajar ...

Aku.. bz bz... kemas barang yg baru sampai....
cepat pulak.. agak nye kapal speed laju kot hehhe

Kek2 tu tahun depan boleh order ... Insya'allah
aku kena buat test dengan bahan disini dulu....
nanti dah ready dengan kek yg ditawarkan , aku bagitau
kena la tau rasa dan kualiti kek dulu, baru leh jual
utk makluman... aku hanya akan buat yg bercoklat aje
dan yg aku tawarkan nanti adalah hasil R&D aku sahaja
ade byk jenis kek/biskut coklat yg akan dijual tapi setelah di buat R & D ...

Teknik ajar anak?.. tak de teknik baru pun...
yg penting selalu ulangkaji.... dan kerap suruh dia baca/eja [jika dah reti la]
kalau yg baby tu.. boleh le ajar dari kecik...
tak perlu buku2 yg mahal.. surat khabar kan ade...
beli aje Utusan Malaysia & NST
boleh ajar anak baca BM & BI
dan ade terselit Utusan Melayu setiap Isnin kan...
boleh ajar Jawi


ade byk aku nak tulis.. tapi tak sempat ...





2 comments:

Salwa said...

welcome back sis :)
jemput la datang umah kami ya :)
teringin nak jumpa hassan face 2 face plus nak rasa pizza rizza :)

wannorashikin said...

Rizza,

Teringin juga nak cuba rizza. Bilalah agaknya.Nanti ada gathering susuibu mudah2an dapat jumpa