Wednesday, 15 April 2009

apa yang anda boleh buat dengan LEGO ?

Apakah yang anda boleh buat dengan LEGO?

anda boleh buat macam2 kan...

cuba teka apa yang telah dibuat oleh Hassan
dengan Lego-lego dia seperti gambar2 di bawah ini



Gambar 1


Gambar 2


Gambar 3


Gambar 4


Gambar 5
(gambar ni mesti semua dah nampak kan???)





Jawapan nye akan di berikan kemudian...


######################################################


Jawapan nye

Gambar 1 : dia kata dia buat muka ...ade mata , hidung & mulut

Gambar 2 : dia kata tu kawan2 tengah makan Pizza... ade warna kuning tu cheese, hijau capsicum, merah tomato....  dan sebagainya...

Gambar 3 : dia kata tu Eifel Tower

Gambar 4 : dia kata ... bakul dan air.. warna biru tu air...

Gambar 5 : dia buat 123 sampai 7



9 comments:

mimielola said...

Nampak.,....

Kenapa Hassan tak buat flag je guna lego??

sayangibu said...

bijaknya Hassan... kagum lahhh...

Fid said...

gedebi aku le ni....
dia guna block2 ni buat kawasan perbandaran plak dah...
lps tu siap leh wat playground...yang paling aku impress dia leh 'bina' octopus' kihkihkih

tapi tak dan nak ambik gambar sbb 'hak cipta terpelihara' dan 'aku tak dapat hak penyiaran'

asal aku kuarkan camera dia runtuhkan!....stress tau kahkahkahkahkah.

Yan said...

aku tak sabar nak tunggu jawapan.. kekeke

Fid said...

tu globe ada peta m'sia?

mamaDhea said...

aku ada masalah nak ajar dhea guna lego ni.. asyik aku je yg kena buli buat binatang2 guna lego.. bila kita soh dia buat, disuruhnya kita balik? hadoiii laa..

m-i-o said...

kahkahkah.
paling tak tahan gambar no 2 tu.
acara para binatang berpiknik di hujung minggu gitu.
aduyai. letih gelak!

Marisa said...

hassan.. hassann... geliga sungguh dia

rizza said...

mimi.. dia dah buat dah flag guna lego... tak de gambar

cikgu intan... hehhe menggunakan apa yg ade buat benda lain.. tu le hassan

fid..memang depa suka wat macam... ko kena amik gambar curik2 la..

yan.. nak jawapan ke?

fid.. globe?

sya.. ko tunjuk ajar dia dulu.. pastu dia tgk sampai dia faham.... nanti dia buat la sendiri..

mio.. lebih kurang gitu la...

marisa... batu geliga ade la hehhe