Tuesday, 18 September 2007

tu X......uwa..uwa....

Sabtu lepas kami pi beli buku kecik ...."Times Table" & "World Maps&Flags" .. senang dia leh pengang n baca..tak risau aku dia koyak ke ape...sebab dari plastik..

Pagi tadi dia dok tunjuk kan buku "Times Tables" ni bukur sifir leee...suke2 je
dia nak baca la....
5 x 8 = 40...
five...x(dia sebut ex leee) ..eight ..40(forty..)

pastu aku betul kan la dia....
five ..times (x) eight equal to eight

meraung dia..dia kata .."tu X"....uwa..uwa...menangis....
sebab dia dah kenal huruf..dia tau tu macam huruf x...

hehehe

pastu aku suruh dia pi tanya bapak dia....bapak dia cakap sama la cam umi dia cakap...tak puas hati dia nangis leeee...

lepas tu aku mandikan dia n siapkan...(bangun je carik buku dulu..)

dia sambung le baca buku tu...kat bilik bacaan...

aku pun terdengar...
"five times eight equal to forty.."

heheh..dia dah faham dah.....

2 comments:

Fid said...

advance sungguh hassan

rizza said...

fid.....just for fun je...bile2 dia suke dia amik le buku tu baca.,..kalau tidak dia dok bz melukis flag dia tu...

hehhh