Wednesday, 31 December 2008

tag dari cik fid...

Dari FID (CIK LOVEBABY):

Syarat dan peraturan:
1. Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

apa la aku nak "goreng" ni.... cik fid.. tqvm... aku bab2 tag ni amat le lemah... ni aku cuba la buat... sebelum tahun baru ye.....


1. saya adalah saya...

2. saya sudah berkahwin dengan suami saya ...

3. saya mempunyai seorang anak lelaki...

4. saya seorang yang garang.... betul ke ??? (garang kat anak sendiri je)

5. saya suka warna biru.... saya tak suka warna "pink"... (hingga berebut dengan anak saya yg juga berminat dengan warna biru...)

6. saya olahragawati sekolah saya(sekolah kat kl tu) dulu2 la...sekolah kat bbb tu saya tak menyertai apa2 acara balapan sebab saya rasa saya tak kuat lari (ade minah2 yg terror lari)...

7. saya amat suka berjalan kaki @ berlari (balapan/merentas desa).. saya boleh berjalan tanpa henti lebih dari 45min~1jam hingga la sehari suntuk pun boleh

8. saya suka buat koleksi buku masakan & kek...

9. saya tidak suka menggunakan kata ganti diri "I" & "You" melainkan dalam ayat english lee.. (sebab tu le saya lebih suka menggunakan kata ganti diri "aku & "ko" atau nama saya & nama yang ditujukan...atau tanpa kata ganti diri)... saya memang begitu..

10. saya ade ramai kawan...& lawan (kot)...saya suka berkawan ..jika kawan tu seorg yang bagus dengan saya tidak membuat sesuatu yg pelik2 hingga saya rase "pelik"... saya akan berkawan dengan nye sampai mati (kalau tak saya akan simpan alamat/no phone nye le... sampai bila2...).. saya masih menyimpan buku alamat kawan2 saya sejak sekolah rendah ...
saya suka buat koleksi... kemudian saya akan buat "jejak kasih" mencari semula kawan2 yang "hilang"...

11. saya tidak pandai mengarang cerita , bahasa saya tidak le sebagus kawan2 lain...(blog ni dah terjebak ankara ko le fid...terpengaruh..heheh)

12. saya amat mudah memberikan senyuman pada sesapa yang bertembung dengan saya (ni terpengaruh ngan sikap org putih yang amat peramah & sentiasa tersenyum bila bertembung tanpa mengira apakah agama, bangsa kita & walaupun tak kenal sekalipun...)... sesiapa yang pernah ternampak seorg perempuan yg tersenyum kepada anda atau suami anda... itu hanya la senyuman sedekah.. jgn perasan saya nak mengatal/mengorat suami anda...

13. saya kadang2 amat mudah menjadi peramah.. bila rasa tak perlu..adalah lebih suka senyap aje...

14. saya menyertai PALAPES di uitm dulu2 lee hingga tamat pentauliahan... saya amat suka aktiviti itu...

15. saya suka pergi sekolah awal2 pagi... (kalau boleh sesudah subuh pun ok..)... saya akan jadi org yang pertama sampai ke kelas.... (saja suke)... saya akan menagis (masa kecik le) sekiranya saya rasa saya terlambat pergi sekolah.... (bukan lambat pun... sebelum loceng sekolah tu bunyi je...) ... tak ya.. tanya mak saya....hehehh

16. saya nak balik MALAYSIA!!!!! saya sayang negara saya walaupun saya dah dok obesi lama2... saya tak kisah.. saya anak MALAYSIA!!!.. saya bangga jadi warganegara MALAYSIA... tiada tempat yang lebih baik dari tanah air sendiri.... pi obesi sekali sekala ..holiday boleh la... tapi dok lama2 lebih 2 tahun tu... cukup la ....(melainkan terpaksa.. )

hanya ini sahaja yg saya ingat secara rawak...

sekian terima kasih....

4 comments:

fid said...

hahahahhaa

za
aku dah pindah
yuitsumuni.com

DabirRemaja said...

Anda di TAG!!!!
sila ke blog site
http://dabirremaja.blogspot.com

Marisa said...

wahh... hang mmg baguih la Za.... aku rendah diri dgn hang

rizza said...

fid ..aku dah terjah

dabirremaja
nanti akak buat ye...

marisa
apa yg nak rendah diri ngan aku??
aku adalah aku ..tu je.. hehheh