Monday, 5 November 2007

Pentingnya SUSUIBU

SUSUIBU memang penting bagi bayi terutama dari lahir hingga la usia 1 tahun dan lanjut ke 2 tahun..

aku paling tak suka org dok kata

"ANAK MINUM SUSUIBU PUN SAKIT JUGAK"

cuba yg bercakap tu fikir le sebaik2 nye..

anak sakit ke anak sihat ke ALLAH yg tentukan..

sesuatu tu terjadi/berlaku dengan kehendakNYA dan juga ade hikmah nya

ALLAH nak duga kita sebagai IBU/BAPA..apa kah usaha kita ....adakah kita nak teruskan bagi SUSUIBU atau pun beralih pada SUSU lain...

SUSUIBU adalah bagus..dan terbaik...

dan jika kita fikir masak2... kita berusaha bagi SUSUIBU yg tentunye terbaik...insya'allah..ALLAH mudah kan urusan kita..anak kita cepat recovery dan juga....ade sesuatu hikmah lain yg mungkin kita tak nampak....

kepada sesiapa yg mempertikaikan SUSUIBU tu.... fikir la .....
yg menjatuhkan moral ibu2 yg BF dan yg mengatakan BF tapi anak sakit juga..fikir la..adakah anda dah buat yg terbaik utk anak anda dengan memberi SUSUIBU????

6 comments:

Fid said...

disbbkan aku antara manusia yg selalu kena bantai...aku setuju dgn post ini hahahhaaaaa

rizza said...

hahha...aku begang gak....hehheh terutama kawan2 ku yg BF ni kena ngan mereka2 yg tak bijak tu...hehheh

mimielola said...

aku setuju dgn post ni jugak. walaupun aku "terkandas" ditgh2 :P

anamiraa said...

lepas ni kalau orang cakap gitu lagi kau bagi je sebijik perumpamaan:-

"habis tu kalau orang sembahyang tapi dok buat jahat lagi camane? dia kena berhenti sembahyang la ye? salah sembahyang ke salah orang sebenarnya?"

ramai orang tak cerdik jugak. semoga kita tak terjangkit he he he

rizza said...

mimi..ala ko terkandas tapi dah usaha kan...ni org yg yo yo cam bagus tapi tak de akal yg waras le...hehehe
ko terkanadas bukan terbabas terus2 bagi FM kan? heheh

ana..
bagus2...tq .utk semua kawan2 seperjuangan..cewah cam askar lak..

mari kita berwaspada n jauhi dari dijangkiti penyakit begitu ...

Fid said...

anamiraa
hang ni brilliant laaaa