Thursday, 24 May 2007

Hassan dan Solat..

Hassan memang suka buat lawak...
dia suka carik perkataan same bunyi...

Kalau Solat/Sembahyang ..dia tau... dan dia dah boleh rukuk..sujud..bagi salam..baca doa(baru pandia baca doa dunia akhirat...tapi separuh la tak abis..)

Kalau kita sebut Sembahyang..
Subuh.....dia saje je sebut "Bubur"
Zohor..................................."Johor"
Asar....................................."Hassan"
Maghrib.............................."Grape"
Isyak..................................."Isap Ushu"... sejak dah pandai sebut SUSU ni..dia sebut.."Hisap Susu"

tu le Hassan....

Cukup senang ajak solat..dia pun.."Jom Sembahyang"

Kalu lepas mandi mesti dia nak amik Wuduk...
pandai dah basuh muka, basuh lengan...hingga la basuh kaki...

Hassan..Hassan...

4 comments:

nonie said...

baca citer hassan ni terbayang plak muka afifah yg kdg2 terlepas tersengih2 merangkak depan kita samada masa rukuk @ tahiyat akhir tu... adehla, mmg confirm tak kusyuk... menahan gelak...

momidanial said...

zaza,
sejuk perut ko eks...hehehe...anak yg SOLEH sungguh si Hassan ni....GUD BOY! (Danial yg ckp cenggitu yea...heheheh)

rizza said...

nonie..hehe biase la budak2 ni..kadang2 tu buat "london brige" lak bawah bapak dia tgh solat..heheh

zarina..
aaii.. harap2 sampai ke besar le tu bagus...insya'allah....

Fid said...

london bridge hahahaaaaa
anak aku la ni kalu aku sujud dia suka naik atas belakang....

'mimi....o mek donal...'
o mek donal tu maknanya horse....